Facebook reklama v roce 2021: jak na ni | Tomáš Černovský

Facebook reklama v roce 2021: průvodce, tipy a chyby

Doslova miliardy lidí používají Facebook každý týden. Proto může být Facebook reklama skvělým pomocníkem pro vybudování povědomí o vaší značce na cílovém trhu. Pokud jsou vaším cílem prodeje, ani zde Facebook neustupuje do pozadí. Facebook reklama umí obojí.

Pojďme se společně podívat na to, jak Facebook reklama funguje a zda díky ni dokážete vybudovat fungující společnost. Jdeme na to!

Historické okénko společnosti Facebook

Facebook vznikl na jedné z nejprestižnějších amerických univerzit – Harvardu, a to bývalým studentem této univerzity – Markem Zuckerbergem, který Facebook založil a spustil 4. února 2004. Už na konci roku 2004 užívalo Facebook asi 1 milion uživatelů.

Facebook dnes

Od chvíle, kdy byl Facebook spuštěn, neustále roste počet jeho aktivních uživatelů. Jedná se o nejpopulárnější platformu sociálních médií na celém světě a zároveň o druhý nejnavštěvovanější web.

Facebook však není stálý. Vždy aktualizuje algoritmus a zahrnuje nové funkce pro uživatele.

Facebook má dnes obrovský potenciál. Denně ho navštěvuje více než jedna pětina zeměkoule a tráví na něm v průměru 60 minut denně. To je 365 hodin za rok, což je pro lepší představu více než 15 dní. Facebook reklama je tedy nástroj s obrovským celosvětovým potenciálem.
Statistiky sociální sítě Facebook

Místo sociálních médií v reklamě a marketingu

Sociální média jsou online platformy pro výměnu informací, komunikaci a připojení k udržování a vytváření vztahů. V moderní kultuře hrají sociální média zásadní roli. Asi třetina z celkového času v online prostoru po celém světě je věnována právě sociálním médiím.

Lidé používají sociální média nejen k vyjádření své identity, ale také je spousta uživatelů používá k poznávání produktů, značek a témat, která je zajímají. Sociální média jsou proto vynikající příležitostí k předvedení značky a získání dalších informací o preferencích cílového trhu a chování spotřebitele.

Sociální média představují nízkonákladový marketingový nástroj a mohou dokonce stát pouze váš volný čas a chuť se jím věnovat. Přístup k sociálním médiím je snadno k dispozici každé firmě, která si chce založit účet, kdykoli chce.

Facebook reklama: jak s ní začít?

Než se ponoříme do začátků vašeho působení na Facebooku, pojďme si říct jednu věc, která vybočuje z tématu. Existuje mnoho způsobů, jak přistupovat k marketingu na Facebooku, my se ale budeme držet toho, který máme nejraději, a to příchozí strategie.

Příchozí strategie je o tom, jak být nápomocný a relevantní vůči vašemu publiku. Zahrnuje pochopení cílů vašich zákazníků a partnerství s nimi. Jedním z nejlepších způsobů, jak toho dosáhnout, je být k dispozici tam, kde už tráví čas, to znamená, že musíte být přítomni na Facebooku.

Nástroje Facebooku jsou určeny pro podnikání, které chce vytvořit autentický vztah se svým publikem. Umožňuje obchodníkům vytvářet a distribuovat kvalitní obsah, který je užitečný pro uživatele a umožňuje prodejcům a zástupcům zákaznických služeb spojit se se zákazníky se zájmem o značku či produkt.

Pokud vytváříte stránku na Facebooku jen proto, abyste si odškrtnuli ještě jednu věc ze seznamu úkolů vaší firmy, zkuste se znovu zamyslet. Skutečný marketing na Facebooku vyžaduje důsledné dlouhodobé odhodlání. Není to jednoduché, ale slibujeme, že povědomí a poptávka budou stát za to.

Připraveni? Pojďme na to!

Facebook reklama: 8 kroků, jak nastavit vaší Facebook stránku

  1. Vytvořte stránku na Facebooku
  2. Přidejte fotografie
  3. Vytvořte uživatelské jméno pro svou stránku
  4. Přidejte svou stránku do zkratek
  5. Nastavit role stránky
  6. Přizpůsobte si oznámení
  7. Přidejte na stránku CTA button
  8. Ověřte svou stránku

Vytvořte si stránku na Facebooku

Jak asi víte, většinu Facebooku tvoří osobní profily. Pokud však podnikáte a chcete budovat váš marketing také na sociálních sítích, budete muset vytvořit stránku. Facebook reklama je k dispozici pouze firemním stránkách, nikoli osobním profilům.

Stránky jsou ekvivalentem Facebooku k obchodnímu profilu. Stránky vypadají podobně jako profil. Stránky zobrazují konkrétní informace vztahující se pouze na podniky nebo organizace. 

Zatímco s osobním profilem se spojíte tak, že si jej přidáte jako přítele, s firemní stránkou se na Facebooku spojíte tak, že se vám „líbí“ a stanete se jejím fanouškem. Pokud pro svou firmu vytvoříte osobní profil místo stránky, riskujete, že jej Facebook vypne, jelikož se nejedná o reálného člověka. Facebook reklama vám také zůstane odepřena.

Chcete-li začít budovat svou vlastní stránku na Facebooku, přejděte na  https://www.facebook.com/pages/create/.

Začátek prezentace vaší firmy na Facebooku je spojen se založením firemní stránky.
Vytvoření Facebook stránky je 1. krok pro prezentaci vaší firmy na Facebooku

Facebook bude požadovat pro založení firemní stránky základní údaje, které jsou název stránky, kategorie a popis.

Doporučuji, abyste si název své stránky vybrali moudře. Facebook vám ve většině případů umožní změnit své jméno a URL profilu, může to ale být na delší dobu, než změna nastane.

Facebook nabízí dvě kategorie, takže můžete lépe přizpůsobit strukturu vaší Facebook stránky. Můžete si vybrat v zásadě ze dvou hlavních kategorií, a to kategorii firma anebo značka. Chcete-li vybrat kategorii, jednoduše začněte psát a vyberte z rozevíracího seznamu.

Popis stránky by měl být co nejvíce vystihující pro oblast, které se vaše společnost věnuje a měl by dát potenciálnímu zákazníkovi dostatek informací, aby měl chuť se o vás dozvědět více. A také by měl obsahovat klíčová slova, která rádi využíváte ve spojení vaší firmy a branže vašeho podnikání.

Přidejte fotografie

Prvním krokem k identifikaci vaší stránky na Facebooku je přidání profilové fotografie. Ta bude sloužit jako primární vizuál vaší stránky, který se bude zobrazovat ve výsledcích vyhledávání a vedle jakéhokoli vašeho obsahu, který se zobrazuje. 

Ideální je vytvořit profilovou fotografii o rozměrech 1080 x 1080 pixelů, avšak její mírné zvýšení pomůže udržet kvalitu. Klidně tedy volte 2000 x 2000 px, důležité ja zachovat poměr stran 1:1. Pokud nenahrajete obrázek, který je již čtvercový, budete vyzváni k oříznutí.

Tak jako je důležitá profilová fotka u vašeho osobního profilu, je stejně důležitá i u firemního profilu. Využijte cokoliv, co je vaše poznávací znamená - logo, stejná fotka na ostatních sociálních sítích nebo webových stránkách.
Kvalitní profilová fotografie usnadní cílové skupina hledání po vaší firmě, proto se nesnažte experimentovat, ale vsaďte na vaše logo, které používáte všude jinde

Představte si, jak váš profilový obrázek zapůsobí na potenciálního zákazníka a nezapomeňte zvolit něco, co ho na první pohled zaujme (například vaše logo).

Dále Facebook navrhne přidání titulní fotografie. Titulní fotka je velký vodorovný obrázek, který se rozprostírá v horní části stránky. Mělo by vyjadřovat identitu vaší stránky a lze ji často aktualizovat na základě speciálních nabídek, kampaní nebo ročních období.

Chcete-li nahrát titulní fotku, klikněte v uvítací nabídce na možnost „Přidat titulní fotografii“. Oficiální rozměry titulní fotografie jsou 851 x 315 pixelů. Pokud však vaše fotografie není přesná, můžete ji přetažením přemístit. Poté stiskněte “Uložit”.

Vytvořte uživatelské jméno pro svou Facebook stránku

Posledním krokem v uvítací nabídce je vytvoření uživatelského jména pro vaši stránku. 

Vaše uživatelské jméno se objeví ve vaší vlastní adrese URL na Facebooku, aby lidem pomohlo snadno najít a zapamatovat si vaši stránku. Na to, abyste přišli s jedinečným názvem, který nepoužívá jiná firma, budete mít k dispozici až 50 znaků.

Když si pro vaši vzorovou stránku vyberete jedinečné uživatelské jméno například @botydoroboty, lidé mohou automaticky navštívit vaši stránku na fb.me/botydoroboty nebo vám posílat zprávy na m.me/botydoroboty. Sám tento princip používám u svých profilů. Můj osobní profil na FB: https://www.facebook.com/cernovskytomas, můj firemní profil na FB: https://www.facebook.com/cernovskycz

Mějte po ruce jedinečné adresy URL své stránky. Znovu je použijete, když začnete křížově propagovat svoji stránku na svém webu nebo blogu, abyste je směřovali třeba právě na Facebook.

Přidejte svou Facebook stránku do zkratek

Dokončili jsme tři kroky z uvítacího menu Facebooku, ale stále existuje několik věcí, které můžete udělat pro přizpůsobení své stránky.

Například každý uživatel Facebooku má svislou navigační lištu nalevo od svého kanálu zpráv. Pokud zde přidáte svou stránku jako zástupce, budete mít vždy snadný přístup. Přejděte do svého kanálu zpráv a klikněte na „Upravit“ vedle „Zkratky“ v levé vertikální navigaci, abyste v budoucnu mohli snadno přejít na svou stránku.

Nastavte role Facebook stránky

Tímto by byla základní kostra vaší stránky hotová. Je tu ovšem ještě jeden důležitý krok, který budete chtít udělat, než stránku odešlete do světa nebo dokonce svým spolupracovníkům. 

Správné rozřazení rolí u vaší Facebook firemní stránky vám pomůže udržet jednotlivé kompetence a odpovědnosti pod kontrolou. Rozhodně nedávejte všem admin práva, když jim bude stačit právo k publikování příspěvků nebo pro analytiku.
Dodržení správných kompetencí není důležitá jenom ve firmě, ale také na firemní Facebook stránce

Pamatujete si, jak Facebook vytváří obchodní stránky odděleně od osobních profilů? Jednou z výhod toho je, že více lidí z jedné organizace může upravovat a zveřejňovat příspěvky ze stránky, aniž by sdíleli přihlašovací údaje. Ale to také znamená, že musíte určit, kdo má jaké úrovně přístupu k úpravám. To je místo, kde přichází role stránek.

V levém navigačním panelu vyhledejte „Nastavení“.

Poté klikněte na „Role u stránky“ v levé navigační liště.  Při přidávání spolupracovníka existuje několik možností:

Správce: Správci mohou spravovat všechny aspekty stránky, což znamená, že mohou posílat zprávy, publikovat jménem stránky, odpovídat nebo mazat komentáře, vytvářet reklamy, sledovat, který administrátor zveřejnil konkrétní příspěvek a přiřadit role stránky. Tato osoba by měla všechna stejná oprávnění jako tvůrce stránky. Vybírejte tedy moudře.

Editor: Redaktoři mají stejná oprávnění jako správci, s výjimkou jednoho klíčového rozdílu: Redaktoři nemohou přiřadit role na stránce jiným lidem.

Moderátor: Moderátoři mohou odesílat zprávy, odpovídat na ně a mazat komentáře, ale nemohou je publikovat jako stránku. Mají přístup k vytváření reklam.

Inzerent: Tato role umožňuje vytvářet Facebook reklamu a prohlížet si statistiky.

Analytik: Analytici nemají vůbec žádnou publikační sílu, ale mohou vidět, který správce publikoval konkrétní příspěvek a zobrazit statistiky.

Správce úloh: Manažeři úloh mohou dělat vše, co může inzerent, stejně jako publikovat a spravovat úlohy.

Přizpůsobte si oznámení

V nabídce nastavení přejděte na „Oznámení“. Tato část vám umožňuje přizpůsobit způsob přijímání upozornění na aktivitu na vaší stránce. Můžete si například vybrat, zda chcete dostávat oznámení pokaždé, když je aktivita, nebo jen jedno oznámení každých 12 až 24 hodin.

Přidejte na stránku CTA button

Jednou z hlavních výhod vaší stránky na Facebooku pro vaše podnikání je schopnost přilákat publikum, které byste na tradiční webové stránce nebyli schopni oslovit. Typická cesta kupujícího však na Facebooku nekončí.

CTA tlačítko na vaší Facebook stránce vám může pomoct přilákat další uživatele na váš e-shop nebo web

Počínaje prosincem 2014 Facebook povolil stránkám zahrnout tlačítko s výzvou k akci v horní části stránky. Chcete-li jej vytvořit, klikněte na „+ Přidat tlačítko“ pod svou titulní fotografií. Můžete si vybrat z řady možností v závislosti na tom, zda chcete zobrazit nebo rezervovat službu, kontaktovat podporu, provést nákup nebo dar, stáhnout aplikaci nebo se prostě dozvědět více.

Ověřte svou Facebook stránku

Všimli jste si někdy malé šedé nebo modré zaškrtnutí vedle názvů některých firem a značek?

Pokud zvažujete nad ověřením vaší Facebook stránky, poté rozhodně mohu doporučit, nicméně je třeba mítna paměti, že to bude nějakou dobu trvat a nedá se na 100 % spolehnout, že ho obdržíte.
Ověření stránek mívalo v minulosti větší hodnotu, dnes už je dost stránek, které ho mají

V závislosti na tom, jak jste svou stránku kategorizovali, můžete mít nárok na ověřovací odznak. Modrý odznak znamená, že Facebook potvrdil autentickou stránku pro veřejnou osobnost, mediální společnost nebo značku. Odznak Agray znamená, že Facebook potvrdil autentickou stránku pro firmu nebo organizaci.

Ověřovací odznak není v žádném případě nutný, ale dodává vaší stránce a firmě pocit autority. To by mohlo být zvláště důležité pro podniky v oblasti elektronického obchodování nebo online služeb, které chtějí vybudovat důvěru u potenciálních zákazníků.

Abyste měli jistotu, že na odznak máte nárok, ověřte, zda má vaše stránka profilový obrázek a titulní fotku. Přejděte na „Nastavení“> „Obecné“. Zde najdete „Ověření stránky“, kde můžete zadat své veřejně uvedené telefonní číslo, zemi a jazyk.

Facebook reklama: než ji začnete vytvářet, co dělat?

Již máte založenou stránku a chtěli byste zvýšit svoji návštěvnost a posunout svoji činnost na Facebooku o level výš. Jak na to? Právě k tomuto účelu je vhodné využít možnost Facebook reklamy.

Způsobů, jak nastavit reklamu na Facebooku, máte více, ale jen jedna je ta správná. Použijte Správce reklam neboli Facebook Ads Manager skrze založený Business Manager.

Sponzorujete příspěvky přes tlačítko na stránce? Po přečtení druhé části článku o sponzorování příspěvků ze stránky to již nikdy neuděláte. Nastíním vám správný postup, jak by měla být Facebook reklama správně nastavena skrze Facebook Ads Manager tak, aby vám přinášela výsledky.

Co je správce reklam Facebook Ads Manager?

Facebook Ads Manager je nástroj, ve kterém vytváříte, spravujete a vyhodnocujete reklamy na Facebooku a Instagramu. Ve Facebook Ads Manager můžete například:

  • Vytvářet reklamní kampaně
  • Nastavovat cílení reklam na uživatele podle různých kritérií
  • Vytvářet vzhled reklam včetně textací
  • Nastavovat denní nebo dlouhodobý rozpočet
  • Vyhodnocovat úspěšnost kampaní
  • Testovat kampaně
  • Sledovat konverze v různých atribučních oknech

Jediná správná cesta nastavení Facebook reklamy je skrze Facebook Ads Manager.

Facebook reklama: jak založit Facebook Ads Manager?

Nejlepším způsobem, jak založit účet pro reklamu, je ve Facebook Business Manager. Díky Business Manager budete mít k dispozici více nástrojů pro správu reklam, jejich cílení a vyhodnocení. 

Facebook reklama začíná ve Facebook Business Manageru. V něm jste schopni vytvářet více reklamních účtů, více Facebook stránek, Instagram profilů. Jste schopni verifikovat doménu, ale také spravovat různé pixely a custom konverze.
Facebook Business Manager, základ pro Facebook reklamu

Také budete moci lépe spravovat přístup uživatelů ke stránkám, reklamním účtům, a nebo třeba Pixelům. Návod na založení můžete najít zde.

Facebook reklama: jak se dostanete do účtu pro reklamu?

Pro to, jak se do účtu pro reklamu dostat, existuje více možností:

  1. Klikněte na tento odkaz https://www.facebook.com/ads/manager
  2. Na domovské stránce Facebooku klikněte na šipku v pravém horním rohu a vyberte “Spravovat reklamy”.
  3. Přejděte do business.facebook.com, vyberte váš Business Manager a klikněte na účet pro reklamu, který chcete spravovat.

Až se dostanete do správce reklam na Facebooku, bude vypadat takto.

Facebook reklamní manažer je to, kde se reálně nastavuje Facebook reklama a kde můžete nastavovat různá cílení, optimalizace reklamy, vzhled reklamy a také vyhodnocovat výsledky kampaní.
Náhled do reklamní manažeru na Facebooku

Než přejdeme k vytvoření vaší první kampaně, je nutné nejdříve přidat platební kartu k reklamnímu účtu, vyplnit fakturační údaje a nastavit Facebook Pixel.

Facebook reklama: nastavení Facebook Pixelu

Než spustíte své první placené reklamy na Facebooku nebo Instagramu, nezapomeňte implementovat na web měřící kód Facebook Pixel. Jedná se o kód, který umístíte do kódu webu, na který cílíte reklamu.

Můžete tak učinit přes Google Tag Manager a nebo jej pošlete vývojáři webu, aby kód implementoval. 

Díky Facebook Pixelu budete moci:

  • Sledovat návštěvnost webu
  • Vytvářet remarketingová publika
  • Spustit dynamický produktový remarketing
  • Sledovat konverze a návratnost investic
  • Pomoci Facebooku s optimalizací kampaní
  • Využívat atribuční nástroj od Facebooku
  • A spoustu dalších věcí…

Facebook reklama: vytvoření Facebook Pixelu

Přejděte do Nastavení firmy. V levém sloupci vyberte záložku “Zdroje dat” a následně “Pixely“. Nyní klikněte na modré tlačítko “Přidat“, pojmenujte Pixel a dejte “Pokračovat“.

Facebook Pixel je stěžejní pro dobré výsledky vaší Facebook reklamy
Facebook reklama by nešla dobře dělat bez Facebook Pixelu

Následně vyberte možnost “Nastavit Pixel ihned“.

Nyní máte 3 možnosti, jak pixel na web implementovat – implementace pomocí partnera, ruční implementace nebo odeslání instrukcí webaři.

Implementace Facebook Pixelu na web se mi vždy osvědčila skrze developera, případně skrze Google Tag Manager. Další metody jsou samozřejmě také funkční, záleží ale na vás.
3 možnosti na výběr, jak na váš web / e-shop implementovat Facebook Pixel

Jestli váš web běží například na WordPressu, Shoptetu nebo Shopify, můžete Pixel jednoduše implementovat pomocí první možnosti. Informujte se případně u svého programátora, jestli je možné jednoduše přidat Pixel do webu.

Pokud váš systém rychlou implementaci neumožňuje, musíte kód implementovat ručně. Můžete tak učinit pomocí Google Tag Manager nebo vložením přímo do kódu webu. Pokud si s tím nevíte rady, obraťte se na svého programátora. 

Nastavení Facebook Pixel může být poměrně komplikované. Záleží na tom, jaký máte web a také jaké události chcete do Facebooku odesílat.

Facebook reklama: nastavení reklamy

Úvod máme za sebou a teď už se pojďme pustit to tvorby reklam. Reklamní účet se skládá z kampaní, sad reklam a reklam. Pokud znáte například PPC systémy Google Ads nebo Seznam Sklik, tak to pro vás nebude nic nového.

  • Na úrovni kampaně vybíráte hlavní cíl kampaně, trvání a případně rozpočet. 
  • V sadě reklam vybíráte cílení, umístění a optimalizaci doručování. 
  • V detailu reklamy pak vybíráte vzhled, text reklamy a cílovou URL. 

Ještě než se pustíte do nastavení vaší první Facebook reklamy, ve světle událostí okolo iOS 14.5 privacy policy doporučuji ověřit vaši doménu ve vašem Business Manageru a poté nastavit konverzní události pro doménu, pokud budete kampaně nastavovat na konverze. Návod najdete zde.

Pojďme se pustit do vytvoření vaší první kampaně. Přejděte do správce reklam na Facebooku a klikněte na zelené tlačítko “Vytvořit”.

Facebook reklama: vytvoření první kampaně na Facebooku

Nyní se vám ukáže tabulka, kde si vyberete účel kampaně. Potřebujete zvýšit návštěvnost webu, získat nové objednávky nebo třeba získat více instalací vaší aplikace? V tomto kroku se musíte rozhodnout, čeho díky kampani chcete dosáhnout. Celý proces vytváření kampaně a její následné optimalizace se odvíjí od zvoleného účelu.

Pokud chcete generovat návštěvnost na web / e-shop, pak zvolte návštěvnost, ale neočekávejte konverze. Pokud chcete konverze (prodeje, leady, cokoliv) pak zvolte konverze, ale počítejte s tím, že CPC a CPM bude dražší než u algoritmu promování na návštěvnost. Takto to platí u většiny cílů.

Zvolení cíle reklamní kampaně na Facebooku je zásadní krok, jelikož pokud zvolíte špatně cíl, který není společný s vaším business cílem, pak nikdy nedosáhnete výsledku.
Položte si otázku co je cílem mé Facebook reklamy? Jakmile si odpovíte, podle toho zvolte cíl kampaně.

Facebook reklama: účel kampaně

Facebook reklama optimalizuje kampaně podle účelu, který nyní zvolíte. Máte na výběr z 11 účelů kampaní.

Povědomí o značce – Facebook reklama osloví lidi, u kterých si myslí, že by mohli mít o vaši značku zájem. Že tam je potenciál zapamatovatelnosti reklamy, nebo vaší značky, vašeho produktu.

Dosah – Získáte co největší dosah pro své příspěvky. V další fázi nastavení si můžete vybrat frekvenci zobrazování a také jestli se chcete zaměřit spíše na množství zobrazení a nebo na oslovení unikátních uživatelů.

Projevený zájem – Účel se dále rozděluje na projevený zájem o příspěvek (získáte více lajků a komentářů), označení stránky jako To se mi líbí a zájem o událost. 

Instalace aplikace – Pokud propagujete aplikaci, je Facebook reklama skvělý způsob, jak získat více nových instalací. Většina uživatelů Facebooku a Instagramu je na mobilním zařízení a aplikaci nainstalují doslova na dva kliky.

Zhlédnutí videa – Videa jsou nyní nejlepší formát Facebook reklamy, který máte k dispozici. Ukažte video více lidem pomocí Facebook Ads.

Generování potenciálních zákazníků – Jedná se o unikátní formát, kdy po kliknutí na reklamu se uživatelům zobrazí formulář, který vyplní a odešlou. Vše probíhá v rozhraní aplikace Facebook nebo Instagram. Formát je skvělý například pro realitní makléře, dealery vozů nebo prodejní týmy.

Zprávy – Po kliknutí na reklamu vám mohou uživatelé poslat zprávu do Messengeru.

Konverze – Facebook reklama se bude ukazovat uživatelům, kteří s největší pravděpodobností splní vytyčenou konverzi, kterou jste mu stanovili. Pozor, pro správné fungování musíte získat alespoň 50 konverzí týdně na jednu reklamní sestavu. 

Prodeje z katalogu – Nahrajte do Facebooku katalog produktů a vytvářejte reklamy přímo z něj. Můžete zde nastavit například dynamický remarketing.

Návštěvnost obchodu – Pokud máte kamenný obchod nebo třeba restauraci, ukazujte, pro zvýšení návštěvnosti a prodejů, reklamy lidem v okolí.

Facebook reklama: jak zvolit správný účel kampaně?

Rozhodněte se, jaký účel má vaše Facebook reklama plnit a podle toho zvolte, na jaký cíl se mají placené reklamy optimalizovat.

Nejčastějším účelem pro e-shopy je optimalizace na konverze. Pokud budete mít méně než 50 konverzí na reklamní sestavu týdně, optimalizujte kampaně na konverzi níže v konverzním trychtýři (v případě e-shopu například na přidání do košíku místo prodejů, kterých jste neměli 50 týdně) nebo na návštěvu produktové stránky.

Facebook reklama: nastavení reklamní sestavy 

V první fázi nastavení reklamní sestavy vyberte, kam chcete svojí reklamou uživatele odkazovat. Facebook reklama vám nabízí hned několik možností: Web, Aplikaci, Messenger a WhatsApp. Námi zvolený účel kampaně “Návštěvnost” se nejvíce hodí na odkazování uživatel na web.

U návštěvnosti se v drtivé většina volí web. Pokud bychom chtěli generovat návštěvnost do aplikace, pak je lepší směřovat na App Install kampaň s nějakou určenou konverzí.
Facebook reklama bude ukazovat vaši reklamu tam, kde uzná za vhodné, že je největší pravděpodobnost toho, že uživatel splní váš cíl na vašem místě, v tomto případě na webu.

Nyní přichází na řadu klíčová část nastavení reklamní sestavy a tím je definice okruhu uživatelů, na který budete reklamu cílit. Můžete zde vybrat lokalitu, stanovit věkové rozmezí, vybrat pohlaví, zvolit jazyk a samozřejmě také zájmy a chování uživatelů. Specialitou jsou vlastní okruhy uživatelů. Tam můžete vytvářet look-a-like publika nebo pracovat s nahranou databází uživatelů.

Jaké požadavky do cílení Facebook reklamy nastavíte, takové samotný Facebook vezme a budu s nimi pracovat. Pokud mu řeknete, že má cílit reklamu pouze na uživatele, kteří lajknuli vaši stránku, pak to udělá.
Facebook reklama bude cílit reklamu na cílovou skupinu, kterou ji nastavíte.

Nevytvářejte příliš úzké ani příliš široké okruhy uživatelů. Facebook reklama optimalizuje kampaně na základě strojového učení a potřebuje dostatečné množství dat, aby vyhodnotil, komu reklamu ukazovat a komu ne. Neexistuje správná minimální ani maximální velikost, testujte!

V dalším kroku nastavte, kde se bude vaše Facebook reklama zobrazovat. Facebook v tomto kroku neustále přidává nové a nové možnosti. Pro plný přehled všech možností zobrazení klikněte na “Upravit umístění”.

Na začátku kampaně se vždy doporučuje zvolit všechna umístění. Teprve až získáte nějaká data, poté můžete optimalizovat umístění reklamy podle toho, skrze které plníte své cíle a kde je neplníte.
Facebook reklama aktuálně nabízí cca 18 umístění reklamy, ale ne každý cíl pracuje se všemi umístěními

Sledujte výsledky reklam v jednotlivých umístěních. Často se stává, že například Audience Network spotřebuje velké množství rozpočtu, ale nepřinese požadované výsledky. 

Po spuštění kampaně doporučuji použít automatické umístění reklamy. Jakmile získáte nějaká data, poté optimalizujte. Nebojte se používat automatická umístění reklamy, pokud máte připravené správné grafické formáty reklam. Například ve Stories bude reklama deformovaná. Rozměry banneru a videí ve stories jsou 9:16.

V poslední části nastavení reklamní sestavy definujete rozpočet a plán. Nastavte zde optimalizaci doručování reklam, limit na výdaje, rozpočet, způsob účtování poplatků, časový rozvrh zobrazování reklam a typ doručování.

Denní budget nastavujte pokud promujete na konverze a chcete generovat konstantní počet konverzní na denní bázi. Pokud promujete brandovou kampaň, tam se nebojte dát dlouhodobý rozpočet.
Facebook reklama je schopna pracovat s desítkami korun na denní bázi, ale i s desítkami tisíc, vše záleží na vašich možnostech

V případě, že máte nižší rozpočet, optimalizujte na zobrazení cílové stránky nebo zobrazení produktové stránky. Pokud máte vyšší rozpočet zkuste vložení do košíku nebo prodej. Facebook potřebuje k optimalizaci větší množství dat a pokud nebude mít dostatečné množství zobrazení cílové stránky, bude reklamu zobrazovat náhodně.

Facebook reklama: vzhled reklamy

Poslední částí reklamní kampaně na Facebooku je příprava samotného vzhledu reklamy, kterou budete uživatele oslovovat. Myslete na to, že hlavním cílem reklamy je aby zaujala!

Lidé se na sociálních sítích chovají jako na dálnici a pokud bude vaše Facebook reklama nudná a nevýrazná, lidé je budou ignorovat. Vzhled a text reklamy je jedním z hlavních faktorů, který rozhoduje o úspěchu nebo neúspěchu kampaně.

V prvním kroku vyberte stránku a případně účet na Instagramu. Pokud účet na Instagramu nemáte, ale chcete zde propagovat svou reklamu, je to možné. Facebook reklama na Instagramu bude mít ikonu a název shodný s vaší stránkou na Facebooku.

Pro to, jak vytvořit vzhled reklamy na Facebooku, existují dvě možnosti:

  • Použijte již existující příspěvek z vaší stránky na Facebooku nebo na profilu Instagramu
  • Vytvoříte tzv. Dark Post – skrytý příspevek (tuto variantu doporučuji)

V další části si zvolíte formát reklamy. Na výběr máte z rotujícího formátu, obrázku, videa a případně také sbírky. Určitě otestujte všechny formáty, ale nyní začneme s klasickým obrázkem.

Využívejte více formátů, testujte různé textace, grafiky ,apod. Nikdo není dopředu schopen říct, jaké kreativy budou fungovat skvěle. Facebook reklama potřebuje získávat data a podle toho upravovat svůj algoritmus.
Facebook reklama má více formátů, vždy doporučuji otestovat, který pro vás bude fungovat nejlépe

V části ,,Text a odkazy“ nastavíte jednotlivé texty, obrázek nebo video pro vaši reklamu. Nyní si dejte obzvlášť záležet, protože zde nastavujete finální vzhled vaší Facebook reklamy a každý případný překlep v textu, URL nebo nedokonalost v kreativě zásadně ovlivní celkový výsledek kampaně. Nezapomeňte také zvolit správnou výzvu k akci.

V poslední části s názvem “Sledování” nezapomeňte zapnout měření pomocí Facebook Pixel a pokud z reklamy odkazujete na web, nezapomeňte přidat UTM parametry.

Vždy doporučuji doměřovat výkonnost jakékoliv reklamy. Facebook reklama není výjimkou. A to ideálně jedním hlavním KPI, ale dalšími sekundárními metrikami, které vám pomohou porozumět kampani.
Facebook reklama a její výkonnost se musí doměřovat a to vždy a za všech podmínek. Totiž, co neumíte změřit neumíte zlepšit.

UTM Parametry vám umožní sledovat výsledky reklam v Google Analytics. Když UTM parametry nepřidáte, veškerou návštěvnost uvidíte v Google Analytics jako facebook.com / referral, což nechcete. zároveň chcete umět rozpadnout výsledky kreativ, cílení a kampaní. Pokud jich tedy bude více, pak bez UTM parametrů nebudete schopni odlišit jednu kampaň od druhé a budete mít zkreslené výsledky.

Závěr

Ať už jste společnost, živnostník, či nezisková organizace. Facebook reklama je dobrým prostředkem jak dosáhnout zvýšení popularity daných výrobků či služeb a měl by být součástí každého vyváženého marketingového plánu. Důležité je vědět, na koho konkrétně cílíte a umět mu informace předat tak, aby pro něj byly zajímavé.

Denně sdílím hodnotné tipy na svůj LinkedIn profil. Na Instagramu najdete i střípky z mého osobního života, tak kdyby se vám stýskalo, můžete mrknout i tam.

Mějte se inspirativně!

Jo a pokud nevíte, kdo jsem, více se dozvíte na stránce Můj příběh, mé hodnoty naleznete na stránce Mé hodnoty a mé služby najdete zde. Tak zase někdy příště!

Zdroje

https://www.hubspot.com

https://www.business2community.com

https://www.facebook.com/