LinkedIn reklama v roce 2024, možnosti cílení v rámci placené propagace na LinkedInu

Obsah článku

Spousty uživatelů platformy LinkedIn si uvědomuje, jak je tato sociální síť silná v rámci organického dosahu, který nebude trvat věčně. Čím dál tím více jedinců, ať už podnikatelů nebo zaměstnanců, začíná tvořit obsah, který je tou magickou formulí pro získávání zakázek a budování nových obchodních vztahů. Ovšem je třeba zmínit, že LinkedIn nabízí i placenou propagaci a to ne leda jakou. LinkedIn reklama je silný nástroj díky svým možnostem cílení.

Dnes vám chci představit druhou stránku platformy LinkedIn, kterou většina uživatelů LinkedIn sociální sítě nezná. A tou je placená LinkedIn reklama. Placená reklama je totiž místo, kde nemusíte čekat na to, až budete mít dost spojení, které pomohou Vašemu obsahu v získání potřebného boostu, aby se Váš příspěvek dostal na desetitisícové / statisícové dosahy. U placené reklamy si za tento dosah zaplatíte, tak jako tomu je u placené reklamy na Facebooku, Instagramu, Twitteru, v Google Ads, apod.

TIP: Pokud vás zajímá, jak vyprodat sklady díky Facebook, Instagram a Google Ads reklamě s PNO pod 15 % (jako se to povedlo u našeho klienta), případovou studii najdete tady.

LinkedIn reklama: 5 důvodů, proč byste ji měli využít

LinkedIn reklama nabízí přesné cílení

Žádná jiná sociální síť ani platforma nemá tak propracované možnosti cílení, jako LinkedIn. Díky tomu, že LinkedIn nutí uživatele vyplňovat veškeré jejich pracovní zkušenosti, informace o studiu, dovednosti, jazyky, spolupracovníky na projektech… což jde ruku v ruce s tím, že uživatelé se na LinkedInu chtějí prezentovat v tom nejlepším světle pro potenciální zaměstnavatele, tato kombinace dává LinkedIn reklamě skvělé možnosti k zacílení.

Kontext platformy

Proč chodíte na LinkedIn? Pokud jste si na tuto otázku odpověděli, odpověď je jiná, než kdybych se zeptal „proč chodíte na Facebook nebo na Instagram?“. LinkedIn je prostě jiný. Uživatelé LinkedIn navštěvují z důvodu vzdělávání v oboru, motivace, inspirace, interakce s ostatními uživateli nad pracovními tématy, doporučení služby, produktu nebo jiné firmy, studují různé prezentace a PDF materiály, a v neposlední řadě domlouvají obchod. Takže pokud uživatele zacílíte relevantní službou/produktem, který pro něj může být přínosem, pak máte částečně vyhráno.

Bezpečné prostředí

Málokdy se na LinkedInu setkáte s blbcem. A teď nemyslím to, že s někým máte rozdílný názor, to se prostě stává a to je život. Mám na mysli takového toho Pepíka z Horní dolní, který za vším vidí Ilumináty, Chemtrails, absolutně nepřijímá názory jiných, píše vulgární komentáře. A volí zemědělce, který rozdává koblihy.

Na druhou stranu zde nenajdete ani reklamy, které by prodávaly sušenky nebo lízátka. Reklamy, které na LinkedInu kolují, jsou většinou B2B orientované a mají nějakou přidanou hodnotu pro svou cílovou skupinu. Zároveň jsou reklamy dražší než třeba na Facebooku a Instagramu, protože jak sám LinkedIn říká „you pay more for the premium user and targeting“.

Cílová skupina

Znáte někoho, kdo má LinkedIn profil, ale nemá Facebook a Instagram? Pro mě osobně to bylo dříve nemyslitelné, že by někdo takový ve 21. století existoval. Ale čím dál tím více mám ve své LinkedIn komunitě uživatele, kteří mají pouze LinkedIn a další sociální sítě ignorují. Buď je vůbec neměli, nebo je smazali. Tyto uživatele nezasáhnete jinou SoMe reklamou, než na LinkedInu.

LinkedIn reklama doplňuje organický zásah

Nesouvisí přímo s LinkedIn reklamou, ale jak jsem již v úvodu nakousl, stále platí, dnes 29. 10. 2020, že LinkedIn má vysoký organický dosah. Takový, který aktuálně najdete snad jenom na TikToku (tam je vyšší), ale taktéž tam je úplně jiná cílovka. Kombinací LinkedIn reklamy a LinkedIn organického zásahu jste schopni dosahovat nejlepších výsledků.

1. krok pro spuštění LinkedIn reklamy – LinkedIn firemní stránka a LinkedIn Campaign Manager

Je nutné mít založenou firemní stránku.

LinkedIn firemní stránka je jediná možnost, jak na LinkedIn platformě promovat reklamu. Kromě formátu InMail, kdy vlastně taktéž potřebujete firemní stránku, abyste měli reklamní účet, ale v něj odesíláte InMail z osobního profilu. LinkedIn reklama je tedy z 95 % vždy řízena z LinkedIn firemní stránky.
Založení LinkedIn firemní stránky

Poté je třeba mít založený LinkedIn Campaign Manager.

LinkedIn Campaign Manager je nezbytnou součástí celého procesu spuštění LinkedIn reklamy, jelikož v něm se samotné reklam nastavují.
Založení LinkedIn Campaign Manageru

Takto vypadá LinkedIn Campaign Manager pro správu LinkedIn placené propagace.
Založení LinkedIn reklamního účtu v Campaign Manageru

2. krok pro tvorbu placené reklamy na LinkedInu – určit si cíl propagace

Říká se, že cesta je cíl. Tady bych si osobně dovolil říct, nejprve si nastavte cíl, který chcete reklamou na LinkedInu dosáhnout, a poté vyrazte na cestu nastavování reklamy.

LinkedIn reklama má různé cíle:

  • budování povědomí,
  • návštěvnost webu,
  • interakce,
  • zhlédnutí videa,
  • získávání kontaktů,
  • webové konverze,
  • uchazeči o práci.

Abyste mohli správně nastavit kampaň, je třeba si v prvním kroku určit cíle této reklamy. LinkedIn reklama je silným nástrojem v budování povědomí, ale zároveň umí i generovat kvalitní návštěvnost webu.
LinkedIn reklama – nastavení cílů reklamy je první krokem

Zde není moc nad čím dumat – pokud chcete informovat čistě reklamním příspěvkem o novém produktu nebo novém partnerství, bude Vám stačit cíl budování povědomí. Pokud chcete odkazovat uživatele na blogový článek nebo Vaše služby na webu, zvolte návštěvnost webu. Pokud chcete získat kontakt na uživatele, doporučil bych lead generation případně odkazovat na Váš web a umístit konverzní tracking na kontaktní formulář na Vašem webu, v tu chvíli je třeba využít webové konverze.

TIP: Pokud vás zajímá jak dosáhnout PNO (podíl nákladů na obratu) pod 20 % díky výkonnostní TikTok reklamě (5x návratnost investice do reklamy), případovou studii TikTok najdete tady.

3. krok pro tvorbu placené reklamy na LinkedInu – nastavení cílení

„And this is where the magic happens.“ Teď vážně. Tato sekce je to nejdůležitější, co si musíte osvojit v rámci LinkedIn reklamy. Neříkám, že potřebujete znát nazpaměť všechny pojmy, pozice, dovednosti, firmy, na které lze cílit v rámci cílení, to vůbec ne. Ale je potřeba vědět, co se dá najít v tomto cílení a jak ho případně kombinovat.

Ale ještě než přijdeme k tomuto cílení, narazíte na nastavení podobné tomuto obrázku:

První část nastavení cílení u LinkedIn reklamy

První poznámka je jasná – stejné jako u Facebooku. Buď můžete cílit jenom na uživatele, kteří v dané lokaci bydlí nebo pracují „Permanent location“ a nebo můžete přidat „Recent or permanent location„, což znamená, že zacílíte i uživatele, kteří nedávno navštívili tuto destinaci.

Druhá poznámka – lze nastavit země, kraje, samotná města nebo i části Prahy.

Třetí poznámka – cílíte na uživatele, kteří mají nastavený profil jazyku na „English“. Proč? Neptejte se mě. Ale když tam dáte „Czech“ tak se potenciální zásah sníží o 400 000 uživatelů na 1 400 000 z 1 800 000. Tuším, že to má co dočinění s tím, že LinkedIn na začátku v ČR nešlo založit v češtině, ale byl v angličtině, takže byste se ochudili o 400k lidí, kteří jsou patrioti LinkedInu v ČR. Tím, že zvolíte English, tak tam máte obojí (nové i staré uživatele).

LinkedIn reklama – druhá část nastavení

Na obrázku výše vidíte veškeré možnosti, které cílení na LinkedIn umožňuje. Skrze „Search“ pole se rychle dostanete k různým možnostem, které se dají proklikat v „Audience attributes“.

V „Audiences“ můžete narazit na Lookalike publika, nahraný list vašich zákazníků, retargeting, apod.

V „Audience attributes“ se cílení dělí na firmy, demografie, vzdělání, pracovní zkušenosti a zájmy:

LinkedIn reklama má různé možnosti cílení v sekci Audience attributes

Proč je toto cílení tak vyzdvihované experty na online marketing? Protože si mohu např. vyfiltrovat všechny director pozice v ČR a můžu tak cílit na tyto decision makery.

Director pozice skrze „Job Title“ cílení, LinkedIn reklama umí zacílit velice přesně

Může se vám stát, že cílení bude moc malé, např. directorů v ČR nejsou zrovna desítky tisíc. V takovou chvíli bych doporučil zapnout „Audience expansion„. Pokud ani to nepomůže, pak bych se snažil cílení lehce rozšířit o uživatele, kteří se například podílejí na rozhodování o podobných záležitostech jako tito directors, případně zkusit zacílit jejich tým managerů, specialistů, kteří jim mohou předat to, co jste jim vy sdělili vaší reklamou. LinkedIn říká „junior and senior people are decision makers of tomorrow“.

TIP: vámi nadefinovanou cílovou skupinu si doporučuji uložit. Bude se Vám to hodit, až budete příště tvořit novou reklamu.

4. krok pro tvorbu placené reklamy na LinkedInu – volba formátu

Tak jako jiné online reklamní systémy i LinkedIn reklama nabízí několik formátů:

  • obrázek,
  • carousel z obrázků,
  • video,
  • textovou reklamu,
  • spotlight,
  • zprávu,
  • konverzaci.

Nejčastěji se používá single image ad, video ad, message ad.

PRO TIP

Chcete, aby vám profesionálové pomáhali s tvorbou video obsahu na sociální sítě?

TikTok videa, Instagram a Facebook Reels, YouTube Shorts.

Získejte 10 tisíc nebo 100 tisíc zhlédnutí u vašich videí a prodávejte jednoduše!

A cena? Nebojte, majlant to není. Více se o této službě stříhání krátkých videí na TikTok a další sociální sítě dozvíte zde.

Jak taková videa vypadají? Mrkněte např. ke mně na TikTok.

5. krok pro tvorbu placené reklamy na LinkedInu – umístění reklamy

LinkedIn reklama není zatím tak velká platforma jako třeba Facebook reklama, který nabízí cca 17 druhů umístění reklamy. Nicméně i tak můžete u reklamy zvolit LinkedIn Audience Network, nicméně ne u všech formátů reklamy je k dispozici. Pokud je, vyzkoušel bych, jak na Vaší cílové skupině bude performovat.

ZDARMA přístup k NEVEŘEJNÉ případovce Facebook a Instagram reklamy, která za každou investovanou 1 Kč do reklamy přinesla 10 Kč a více (ROAS 10+, PNO pod 10 %) - 10x NÁVRATNOST za poslední rok

6. krok pro tvorbu reklamy na LinkedInu – časování a rozpočet reklamy

Spousta expertů říká, že je LinkedIn drahý. Ano. Je dražší než ostatní platformy, na druhou stranu pokud s ním budete pracovat, je třeba mít na paměti, že musíte vždy nastavovat manuální bidding. Jakmile pojedete na automat, nedopadne to dobře. CPMka budete mít okolo 20 – 50 €.

Nastavení rozpočtu, časování a biddingu reklamy na LinkedInu

Níže přikládám ukázku, jak to vypadá, když jedete na automat (červený obdélník), a jak to vypadá, když přepnete na manuální bidding (zelený obdélník).

Manuální bidding, vždycky! LinkedIn reklama vám jinak sežere budgety zaživa.

Jakmile nastavíte rozpočet, bidding a časování kampaně, pak už vás čeká jen výběr / tvorba příspěvku a potvrzení spuštění reklamy, pokud jste přidali platební metodu do Vašeho reklamního manažeru. V tu chvíli je Vaše první LinkedIn reklama nastavena.

TIP na ebook ZDARMA: Buďte ÚSPĚŠNÍ na sociálních sítích s 21 nejvíc TRENDY tématy pro TVORBU videí a příspěvků na Instagram, TikTok, YouTube, Threads, LinkedIn, X a Facebook (PDF)

Toť za mě vše, věřím, že vám tyto tipy otevřely oči a vy teď víte, že ani reklama na LinkedInu není něco, čemu byste se měli vyhýbat. Ba naopak. Má své místo.

Měli jste tu čest vyzkoušet LinkedIn reklamu? Napište na e-mail jakou s ní máte zkušenost.

Denně sdílím hodnotné tipy na svůj LinkedIn profil a na TikTok. Na pracovním Instagramu najdete další tipy pro vaši reklamu a na osobním Instagramu najdete i střípky z mého osobního života, tak kdyby se vám stýskalo, můžete mrknout i tam.

Mějte se LinkedInově!

Jo a pokud nevíte, kdo jsem, více se dozvíte na stránce O mně, mé hodnoty naleznete na stejné stránce a mé služby najdete na stránce specializace zde. Pokud byste si chtěli ověřit kvalitu mé práce, mrkněte tady.

Tak zase někdy příště!

Zdroje

https://www.linkedin.com/help/lms

https://www.linkedin.com/help/linkedin/suggested/11235/naklady-a-ceny-za-reklamy-na-linkedin-prehled?lang=cs

https://blog.socialsharks.cz/jak-nastavit-reklamu-na-linkedin/

Přečtěte si další moje příspěvky

Získejte ZDARMA přístup k NEVEŘEJNÉ PŘÍPADOVÉ studii FACEBOOK a INSTAGRAM reklamy, která generuje 10x NÁVRATNOST za poslední rok
(ROAS 10+, PNO pod 10 %)