Chtěli jste udělat reklamu na roušky a respirátory? Divíte se, že vám systémy zamítají tyto reklamy, nebo je nelze schválit? Divíte se správně, všechny tři hlavní PPC systémy zavedly jisté restrikce, aby omezily množství těchto reklam a taktéž zamezily zneužívání situace okolo pandemie koronaviru Covid-19. Reklama na roušky a respirátory není tedy žádný medík. Více o každém reklamním systému níže.
Aktualita těchto informací
Nutno dodat, že tyto informace se mohou relativně rychle měnit. Věřím, že se nebudou měnit tak rychle jako opatření pana ministra zdravotnictví Prymuly, ale jistý si v této době nemůže být vůbec nikdo. Tento blog píšu 17. 10. 2020 a proto, prosím, pokud na tento blog narazíte kdykoliv jindy, znovu si proklikejte odkazy na jednotlivé systémy, které jsou v každém odstavci níže. Pokud byste našli změnu, budu moct rád, když mne zkontaktujete na e-mailu: tomas@cernovsky.cz, informace v tomto blogu zaktualizuji.
Google Ads reklama na roušky a respirátory
Google Ads výrazně omezil zobrazování reklam s rouškami a respirátory. Když vlezete na Google, a dáte si vyhledat „roušky“ nebo „respirátor“ určitě najdete některé reklamy, nicméně je nutno brát v potaz to, že reklamy mohou být po chvíli zastaveny systémem. Na 100 % by neměla omezení platit na látkové roušky, kterých vídáme čím dál tím více. Tato omezení se netýkají pouze Google Ads, ale taktéž Google Shopping Ads. Navíc, do rozhodnutí zdali vaše reklamy projde nebo ne, může vstoupit i cena produktu. Pokud se systému bude zdát, že roušky prodáváte vysoce nad cenou, pak je možné že vám reklamu nespustí.
Reklama na roušky a respirátory: možnosti zamítnutí textových reklam v Google Ads.
Reklama na roušky a respirátory: důvody zamítnutí produktových reklam v Google Merchant centru.
Sklik reklama na roušky a respirátory
Tak jak už bývá zvykem, policy Seznamu a reklamního systému Sklik je v tomto mírnější než policy Google. Zatím by neměla být žádná omezení na reklamy týkající se zdravotnických roušek, zdravotnických respirátorů nebo látkových roušek.
Zde najdete více o Sklik policy.
Facebook Ads a jejich reklama na roušky a respirátory
Facebook bývá velice striktní, co se jejich policy týče. Občas je tak striktní, že to ani sami nechápeme, ale to je jejich aktuální standard. Co se týče reklam v souvislosti s rouškami, respirátory a Covid-19, tak tam se Facebook staví jednoznačně do role, kdy vše, co spadá do zdravotnických pomůcek zakazuje.
Nejprve zde najdete informace ohledně situace okolo Covid-19.
Níže najdete příklady toho, co bude uznané jako reklama a co nikoliv.
Závěr
Pokud tedy máte e-shop, který prodává lékařské pomůcky, připravte se, že v této době si nejspíš s reklamou neškrtnete jinde než na Skliku. Dejte si bacha na to, že byste chtěli policy reklamních systémů Google a Facebook obejít. Pokud uznají za vhodné, nedělá jim problém zabanovat váš reklamní účet a to vám přidělá zbytečné starosti. Držte se a věřím, že to všichni zvládneme v míru a zdraví!
Denně sdílím hodnotné tipy z marketingu na svůj LinkedIn profil. Na Instagramu najdete střípky z mého osobního života, tak kdyby se vám stýskalo, můžete mrknout i tam.
Mějte fajn den!
Jo a pokud nevíte, kdo jsem, více se dozvíte na stránce Můj příběh, mé hodnoty naleznete na stránce Mé hodnoty a mé služby najdete zde. Tak zase někdy příště!
Zdroje
https://www.facebook.com/business/help/1123969894625935
https://www.facebook.com/business/help/213593616543953
https://support.google.com/adspolicy/answer/6015406?hl=cs#359
https://support.google.com/merchants/answer/6149990
https://www.seznam.cz/reklama/cz/obsahovy-web/pravidla-reklamy/zdravotni-tvrzeni
Roušky v PPC reklamě (Google Ads, Facebook, Sklik)