Marketing pro restaurace v roce 2021 | Tomáš Černovský

Marketing pro restaurace a kavárny – návod, jak ho dělat

Není to dlouho, co jsem se členů české LinkedIn komunity (tisícovky jedinců) zeptal, jak by si přestavovala, že by měla marketingově komunikovat jejich oblíbená kavárna nebo restaurace. Vznikl z toho doslova a do písmene návod na to, jak v roce 2021 dělat marketing pro restaurace a kavárny.

LinkedIn komunita se vyznačuje tím, že se v ní najdou velice chytří jedinci z různých oborů. Ať už to je marketing, IT, HR, programátoři, lidé z oboru stavebnictví, technologie, designéři, projektoví manažeři, účetní, manažeři obecně, ředitelé firem nebo také specialisté z napříč obory. Je to komunita, která rozumí marketingu, ale také chování zákazníků. Neříkám, že všichni z nich patří mezi marketingové experty s lety zkušeností v reklamě, to rozhodně ne, na druhou stranu se jedná o typický pražský vzorek pracujících lidí. Všechny komentáře jsem úmyslně nechal bez jejich původce, jelikož jsem nestihl každého z nich obepsat, zdali mohu sdílet jejich názor včetně autorství. Žádné zahálení, jak na marketing pro restaurace a kavárny v roce 2021?

Marketing pro restaurace a kavárny – příběh, intuice, detaily, osobní vztah se zákazníky

Příběh je silná zbraň a to hlavně v marketingu, mějte svůj příběh!
Marketing pro restaurace a kavárny stojí na detailech, přístupu, emocích, ale také na funkčních sociálních sítích a webové stránce.
Detaily dělají rozdíl.
Vtipnost a věcnost je určitě důležitá v komunikaci restaurace a kavárny.
Ukažte lidem, co se děje tam, kde to oni nevidí.
Jasně, nápojový a jídelní lístek, základ který nesmí chybět.
Dělejte to srdcem a udržujte osobní vztah se zákazníky. Pokud už k vám zákazník přijde, není nic horšího, než když odchází s tím, že má pocit, že jste pro něj neudělali co požadoval.
Sdílet zákulisí – důležitý!
A zase, příběh, zákulisí, zosobnění. Dnes vyhrávají firmy, které nepůsobí jako firmy, ale jako osoby. Kavárny a restaurace, které chtějí se svým marketingem uspět by se tak měly chovat.

Marketing pro restaurace a kavárny – fotky, sociální sítě

Kvalitní fotky, které si nenecháte pro sebe, ale nasdílíte je do světa, ideálně skrze sociální sítě.
Marketing pro restaurace a kavárny stojí na: Fotky (nešetřit na nich), online rezervace (žijeme v online době, proč ne), být v kontaktu s evenťáky, sekretářkami (osobně, LinkedIn, Instagram, Facebook), zákaznická kartička a každé desáté kafe zadarmo (třeba), být vidět ve vyhledávání – Google firmy.
Vzbuďte emoce!
Co je vaše dominanta? Pokud víte komunikujte ji!
Nezapomeňte na elementární záležitosti – otevírací doba na vašem webu/v Google firmách/na Instagramu a Facebooku, máte wi-fi?, jaké kafe máte?, vaříte?, je třeba rezervace?
Je to o emocích, tečka.
A zase, prostě kvalitní fotky, jste vegan friendly?, máte gluten a lactose free mléko a dezertíky?, seznam alergenů?, dá se u vás platit kartou?!
Krásné fotky na sociálních sítích před očima vašich zákazníků = co víc si přát?
Hezké fotky komunikované na sociálních sítích včetně zákulisí skrze Instagramové příběhy, zkoušet novinky a obměňovat menu, empatie se zákazníkem, zaměření na lokální komunitu.
A naposledy: hezké fotky komunikované na sociálních sítích, mějte kvalitní a ochotný personál, raději se zaměřte na kvalitu a využít propagaci na dating apps.

Závěr

Věřím, že vám tyto tipy od expertů z Linkedin komunity otevřeli oči a vy teď víte, jak na marketing pro restaurace a kavárny. a co všechny vaše restaurace nebo kavárna potřebuje, aby uspěla v boji o zákazníka, který je dneska náročnější, než kdykoliv dříve.

Který tip jste nečekali? Zapomněl jsem na nějaký? Napište do komentáře pod tento blogový příspěvek… nebo ještě lépe, napište do komentáře pod tento příspěvek na LinkedIn, link zde.

Denně sdílím hodnotné tipy z marketingu na svůj LinkedIn profil. Na Instagramu najdete střípky z mého osobního života, tak kdyby se vám stýskalo, můžete mrknout i tam.

Mějte fajn den!

Jo a pokud nevíte, kdo jsem, více se dozvíte na stránce Můj příběh, mé hodnoty naleznete na stránce Mé hodnoty a mé služby najdete zde. Tak zase někdy příště!