Reklama na roušky a respirátory: Covid-19 | Tomáš Černovský

Reklama na roušky a respirátory – Google Ads, Sklik, Facebook Ads

Chtěli jste udělat reklamu na roušky a respirátory? Divíte se, že vám systémy zamítají tyto reklamy, nebo je nelze schválit? Divíte se správně, všechny tři hlavní PPC systémy zavedly jisté restrikce, aby omezily množství těchto reklam a taktéž zamezily zneužívání situace okolo pandemie koronaviru Covid-19. Reklama na roušky a respirátory není tedy žádný medík. Více o každém reklamním systému níže.

Aktualita těchto informací

Nutno dodat, že tyto informace se mohou relativně rychle měnit. Věřím, že se nebudou měnit tak rychle jako opatření pana ministra zdravotnictví Prymuly, ale jistý si v této době nemůže být vůbec nikdo. Tento blog píšu 17. 10. 2020 a proto, prosím, pokud na tento blog narazíte kdykoliv jindy, znovu si proklikejte odkazy na jednotlivé systémy, které jsou v každém odstavci níže. Pokud byste našli změnu, budu moct rád, když mne zkontaktujete na e-mailu: tomas@cernovsky.cz, informace v tomto blogu zaktualizuji.

Google Ads výrazně omezil zobrazování reklam s rouškami a respirátory. Když vlezete na Google, a dáte si vyhledat “roušky” nebo “respirátor” určitě najdete některé reklamy, nicméně je nutno brát v potaz to, že reklamy mohou být po chvíli zastaveny systémem. Na 100 % by neměla omezení platit na látkové roušky, kterých vídáme čím dál tím více. Tato omezení se netýkají pouze Google Ads, ale taktéž Google Shopping Ads. Navíc, do rozhodnutí zdali vaše reklamy projde nebo ne, může vstoupit i cena produktu. Pokud se systému bude zdát, že roušky prodáváte vysoce nad cenou, pak je možné že vám reklamu nespustí.

Reklama na roušky a respirátory: možnosti zamítnutí textových reklam v Google Ads.

Reklama na roušky a respirátory: důvody zamítnutí produktových reklam v Google Merchant centru.

Zde najdete zdroj, který Google pravidelně aktualizuje a měly byste zde najít ty nejaktuálnější informace.

Popisek z Aktualizace zásad Google Ads týkajících se koronavirového onemocnění COVID-19

Reklama na roušky, které jsou vyrobené z látky, by měla bez problémů fungovat v Google Ads a to právě z důvodu, že se nejedná o medical prostředek, ale v podstatě o fashion doplněk.
Reklama na roušky vyrobené z látky by měla projít bez problému

Reklamy na zdravotnické roušky mohou být v Google Ads omezené. TO neznamená, že žádné takové nemůžete najít, mohou tma být jisté podmínky, za kterých lze takovou reklamu spustit.
Zdravotnické roušky a reklamy s nimi spojené mohou být omezeny

Na reklamy na respirátory se vztahuje nejvíce restrikcí a to z důvodu, že jich byl a možná stále je nedostatek pro první linii personálu.
Reklamy na respirátory mají největší omezení

Sklik reklama na roušky a respirátory

Tak jak už bývá zvykem, policy Seznamu a reklamního systému Sklik je v tomto mírnější než policy Google. Zatím by neměla být žádná omezení na reklamy týkající se zdravotnických roušek, zdravotnických respirátorů nebo látkových roušek.

Zde najdete více o Sklik policy.

Reklama na roušky látkové na Skliku

Sklik a reklamy na roušky lékařské

Reklamu na respirátory taktéž na Skliku naleznete

Facebook Ads a jejich reklama na roušky a respirátory

Facebook bývá velice striktní, co se jejich policy týče. Občas je tak striktní, že to ani sami nechápeme, ale to je jejich aktuální standard. Co se týče reklam v souvislosti s rouškami, respirátory a Covid-19, tak tam se Facebook staví jednoznačně do role, kdy vše, co spadá do zdravotnických pomůcek zakazuje.

Nejprve zde najdete informace ohledně situace okolo Covid-19.

Zde najdete informace týkající se přímo situace okolo Covid-19, s ukázkami reklam, které Facebook povoluje a které ne.

Níže najdete příklady toho, co bude uznané jako reklama a co nikoliv.

Látkové roušky a reklama na ně je povolena v rámci Facebooku pro všechny reklamní inzerenty s jistými podmínkami, které najdete na oficiální stránce Facebooku.
Uznaná reklama – látkové roušky

Určitě je možné, že jste zahlédli reklamu na Facebooku na lékařské roušky, nicméně to by mělo být opět tím, že je dotyčný inzerent schválen napřímo z Facebooku.
Zakázaná reklama – lékařské roušky

Facebook reklama na respirátory je víceméně omezená. Jsou velcí hráči na trhu, kteří mají povolení, ale zde se jedná o whitelistování na globální úrovni. Je nutná historie a přímý kontakt do Facebooku.
Zakázaná reklama – respirátory

Závěr

Pokud tedy máte e-shop, který prodává lékařské pomůcky, připravte se, že v této době si nejspíš s reklamou neškrtnete jinde než na Skliku. Dejte si bacha na to, že byste chtěli policy reklamních systémů Google a Facebook obejít. Pokud uznají za vhodné, nedělá jim problém zabanovat váš reklamní účet a to vám přidělá zbytečné starosti. Držte se a věřím, že to všichni zvládneme v míru a zdraví!

Denně sdílím hodnotné tipy z marketingu na svůj LinkedIn profil. Na Instagramu najdete střípky z mého osobního života, tak kdyby se vám stýskalo, můžete mrknout i tam.

Mějte fajn den!

Jo a pokud nevíte, kdo jsem, více se dozvíte na stránce Můj příběh, mé hodnoty naleznete na stránce Mé hodnoty a mé služby najdete zde. Tak zase někdy příště!

Zdroje

https://www.facebook.com/business/help/1123969894625935

https://www.facebook.com/business/help/213593616543953

https://support.google.com/adspolicy/answer/6015406?hl=cs#359

https://support.google.com/merchants/answer/6149990

https://www.seznam.cz/reklama/cz/obsahovy-web/pravidla-reklamy/zdravotni-tvrzeni

https://paveldrabek.com/blog/rousky-v-ppc-reklame-google-ads-facebook-sklik/