Úspěch na sociálních sítích není jen o pěkných fotkách a poutavých textech. Pokud chcete mít opravdu dobrý firemní, ale i osobní profil, musíte mít promyšlenou strategii a veškeré posty plánovat skrze post plannery (plánovače příspěvků na sociálních sítích). Někomu vyhovuje mít dopředu připravený veškerý obsah včetně stories, někdo se zaměřuje jen na pevné příspěvky. Stejně tak se někomu osvědčilo plánování na více než měsíc dopředu a jinde funguje maximálně horizont 14 dnů.
Jisté ale je, že přímo v prostředí Facebooku to není ideální a na Instagramu kromě tvorby konceptů ani plánovat nelze. Práci vám tedy velmi ulehčí plánovače příspěvků třetích stran. Jaké jsou ty nejoblíbenější? Který si vybrat a kolik vás to bude stát?
Nejčastěji používané post plannery
Later
Tento post planner je velmi propracovaný a zároveň funguje intuitivně, v českém prostředí patří k nejoblíbenějším. Dá se s ním pracovat napříč platformami a jistě oceníte i knihovnu médií, kterou si do aplikace můžete automaticky ukládat. Kromě toho zvládne také plánování Instagram stories nebo autopost prvního komentáře s hashtagy.
TIP: Pokud vás zajímá, jak vyprodat sklady díky Facebook, Instagram a Google Ads reklamě s PNO pod 15 % (jako se to povedlo u našeho klienta), případovou studii najdete tady.
Problém vidím snad jedině ve struktuře. Pokud potřebujete například jen naplánovat instagramový feed, je zbytečně složitá. Navíc se vám v takovém případě aplikace nevyplatí ani finančně. Její cena se totiž odvíjí od počtu spravovaných profilů a uživatelů, kteří k nim mají přístup.
Zoomsphere
Jestli hledáte komplexní post planner, ve kterém můžete nejen plánovat posty, ale i řešit community management nebo schvalování s klienty, nabízí se právě Zoomsphere. Podobně jako Later je ideální pro větší agentury a firmy. A pozor, jde o český projekt, proto ho doporučuji i všem, kdo rádi podporují lokální byznys.
Kontentino
Výhodou post planneru Kontentino je možnost sdílení a schvalování s různými skupinami uživatelů. Nejprve si můžete post nebo stories odsouhlasit interně v rámci firmy či agentury a potom ho teprve uvidí klient, se kterým můžete ještě ladit finální podobu. Nejlépe funguje při plánování facebookových příspěvků, ale dá se používat třeba i pro Instagram, LinkedIn nebo Twitter.
Osobně tento nástroj využívám již několikátý měsíc (využívám placenou verzi) pro přípravu, schvalování, komentování a poté publikování příspěvku na většinu známých sociálních sítí. Je podobný Zoomspheru svými funkcionalitami, ale jeho pricing mi přijde lépe nastavený.
AgoraPulse
Tento post planner se těší velké popularitě hlavně v zahraničí. Důvodů je hned několik. Vyhovovat bude hlavně lidem, kteří si potrpí na vizuální stránku, protože má krásně zpracovaný plánovací kalendář. Zároveň v něm ale zvládnete i reporty a community management. Už v základním balíčku máte 10 profilů a dva správce a bonusem je plánování soutěžící sledování zmínek o vás. Pro větší týmy byste tedy lepší nástroj hledali jen těžko.
Preview
Do Preview App se dá vložit neomezený počet fotek a pak je můžete libovolně skládat vedle sebe. Doporučuji ho tedy hlavně pro Instagram, a to i všem, kdo potřebují občas obsah měnit na poslední chvíli. Také s tímto nástrojem nemám reálnou zkušenost, ale lidé v oboru jej využívají primárně na správu Instagramu.
Planoly
Uživatelsky přívětivý post planner, která má hodně podobnou webovou a mobilní verzi. Sociální sítě vám tedy pomůže spravovat odkudkoliv, aniž byste si museli zvykat na nové prostředí. Jeden účet je zcela zdarma, a to až do 30 postů měsíčně. Za více profilů pak zaplatíte od zhruba 150 Kč měsíčně.
TIP: Pokud vás zajímá jak dosáhnout PNO (podíl nákladů na obratu) pod 20 % díky výkonnostní TikTok reklamě (5x návratnost investice do reklamy), případovou studii TikTok najdete tady.
Osobně mi spíše nevyhovoval, vždy jsem potřeboval spravovat více profilů na více sítích a tak pro mne byly vhodnější jiné post plannery.
Buffer
Je bezplatný post planner až pro 3 účty a 10 postů a nabízí mimo jiné plánování Instagram Stories. Neomezuje se ale jen na Facebook a Instagram, dobře se v něm připravuje i obsah pro Pinterest, Twitter nebo LinkedIn. V placené verzi pak nejste omezení ani počtem příspěvků, a kolegů, kteří je spravují. Bohužel tu ale neuvidíte historii vašich postů a vlastně ani samotný profil.
Buffer je velice oblíbený nástroj, právě díky jeho možnosti 3 účtům zdarma. Sám jsem ho na několika projektech využíval, abych nemusel zbytečně za podobný plánovač příspěvků platit a musím říct, že Buffer má jednu z nejlepších mobilních aplikací mezi těmito post plannery.
Creator Studio
Z dalších možností nesmíme zapomenout na Creator Studio post planner přímo od Facebooku, které se v posledních měsících dost zlepšilo. Nebývá tu problém s automatickou publikací ani s vkládáním většího množství jazykových mutací. Navíc tu máte i přehlednou knihovnu a přesně vidíte, co jste kdy publikovali.
Osobně mám problém s tím, že ne všichni klienti vidí svůj Instagram profil, i když je vše správně propojeno tak si na Instagramu příspěvky naplánujete jen, když budete mít štěstí. Nástroj je to velice robustní a tak se v něm najdou časté chyby. Třeba že vám nejde vložit fotka, posty se nenačítá, načítání nástroje trvá celkem dlouhou dobu, a další… Kdyby tyto chybky nástroj neměl, jistě by ho využívalo více uživatelů.
Nesmírnou výhodou je, že to je originální nástroj a je zdarma. Osobně také mohu doporučit.
Plann
I tento post planner je pro jeden účet bezplatný a můžete s jeho pomocí vytvořit až 30 příspěvků měsíčně. Nejlépe se hodí pro Instagram, protože zvládá i automatickou publikaci a snadno se v něm přepíná z počítačové verze do mobilní appky a naopak. Navíc se dá propojit s Canvou, což vám umožní vytvářet více interaktivních příspěvků, které mají pro uživatele přidanou hodnotu. Chybí zde ale knihovna médií.
Osobní zkušenost není, ale vím o lidech, kteří ho využívají.
Hootsuite
Nakonec nemůžeme vynechat ani Hootsuite, se kterým jednoduše naplánujete obsah na většinu sociálních sítí. Nerozumí si pouze s TikTokem. Jistě oceníte, že kromě publikování fotek zvládne i plánování videí, a to jak z YouTube, tak z vašeho počítače. Lajkovat a komentovat posty ostatních pak můžete přímo z Dashboardu. A dále umí tato aplikace provádět monitoringy i analýzy a příjemným bonusem je také možnost sledovat konkrétní hashtagy.
Když budu upřímný, tak Hootsuite, Buffer a Later jsou moji tři nejoblíbenější post plannery, které mají rozumný balíček služeb zadarmo. Creator studio je také oblíbený nástroj, ale je to nástroj, který má každý k dispozici, pokud má Facebook stránku, takže ten do tohoto hodnocení nebudu počítat.
Mezi oplacenými plánovači příspěvků bych volil Kontentino, Zoomsphere a Hootsuite.
Jak plánovat obsah na sociálních sítích?
Hlavní je plánovat příspěvky s dostatečným předstihem, jen tak bude zachována jejich vysoká kvalita. Inspiraci najdete v kalendáři významných dnů, ale i u mnoha známých tvůrců z vašeho tematického okruhu.
Osobně rád preferuji inspiraci u konkurence a dalších subjektů ve vašem odvětví. Poté si dát s klientem brainstorming, co dává a nedává smysl v rámci vašich tematických okruhů komunikovat a v poté už jenom stačí připravit jednotlivá témata na nadcházející týdny a měsíce a šup se vrhnout do realizace příspěvků.
Proč si posty i stories naplánovat?
Díky přípravě publikačního plánu dokážete obsah lépe přizpůsobit vašemu publiku a celkově optimalizovat. Pomůže vám to zamyslet se nad tvorbou v delším časovém horizontu, což vám přinese potřebný odstup a nadhled a zároveň nebudete mít starosti s postováním na poslední chvíli. V neposlední řadě je to i cesta k propojení všech vašich platforem a snadnějšímu vyhodnocování výsledků kampaní třeba na Facebooku.
Tip na závěr
Pro dlouhodobé plánování se spoustě mých klientů osvědčil i “obyčejný” Excel nebo jeho online verze – sdílený Google Sheet. Vše je tam přehledně uspořádané a není problém to kdykoliv změnit. Navíc vás to nebude nic stát. Automatickou publikaci nebo analytiku ale tyto nástroje pochopitelně neumí. Hodí se tedy spíše pro menší účty, kde pracujete jen s jednou, maximálně dvěma sociálními sítěmi a nepotřebujete k tomu data ani různé přístupy správců, klientů apod.
Spousta blogerů a tvůrců také nabízí svoje post plannery ke stažení zdarma, například při registraci k odběru newsletteru. Fungují většinou podobně jako Excel, jen s různými druhy vylepšení, a tak jsou opět vhodné spíše pro malé podnikatele nebo jednotlivce.
Pokud bych vám mohl dát doporučení, začněte s Excelem a poté si vyzkoušejte některý z 10 výše zmíněných nástrojů a posuňte vaše social media plánování na nový level.
Případové studie naší práce najdete tady.
Denně sdílíme hodnotné tipy na svůj LinkedIn, Threads, TikTok, Facebook, X, YouTube a Instagram. Najdete tam další tipy pro vaši reklamu a na osobním Instagramu najdete i střípky z mého osobního života, tak kdyby se vám stýskalo, můžete mrknout i tam.
Mějte se planerově!
Jo a pokud nevíte, kdo jsem, více se dozvíte na stránce Můj příběh, mé hodnoty naleznete na stránce Mé hodnoty a mé služby najdete zde. Tak zase někdy příště!
Zdroje
https://www.creativelysquared.com/article/top-5-free-apps-for-curating-the-perfect-instagram-feed
https://www.greensocs.cz/zjednoduste-si-planovani-prispevku-pro-socialni-site/
https://loudavymkrokem.cz/publikacni-plan/
https://www.marionmarketing.cz/post/planovace-prispevku-na-socialni-site
https://pohled-za-hranice.cz/free-aplikace-pro-planovani-na-instagram/